江崎グリコは31日、クリームサンドビスケット「ビスコ」の2011年度の売り上げが、前年度より約4割多い45億円になりそうだと発表した。
08年度の38億円を上回り、1933年の発売以来、過去約80年間で最高となる。
東日本大震災で工場などが被災し、同社が生産を絞り込んで定番商品の販売に注力したことや、防災意識の高まりで備蓄用の「保存缶」が人気を呼んだことが原因のようだ。
07年に発売した保存缶は、5年間保存できるのが特徴で、例年は防災の日(9月1日)前後に需要が集中する。ところが、11年度は震災の発生以降、企業の備蓄用としての注文が殺到。生産が追いつかない状態が続き、出荷額は前年度の7倍に達した。
ビスコは発売翌年の34年9月、室戸台風が関西を直撃した際、被災地で格安販売され、のちのヒットにつながった。小さい頃に食べて記憶が残っていましたが1933年に発売されたんですね。今後も売上を伸ばしていきそうですね。
Ezaki Glico Co., Ltd. on July 31, cream sand biscuit "Visco" sales in fiscal 2011, announced that 45 billion more likely to be about 40 percent from the previous year.
FY 2008 exceeded 38 billion since its launch in 1933, up to and past 80 years.
The earthquake damaged the factory and the East, and focus on selling basic items that refine the company's production, stockpiling at increasing awareness for disaster "can save" seems to have read the popular cause.
Save cans, launched in 2007, features a five-year can be saved, every year the day of the disaster (September 01) before and after the demand is concentrated. However, the earthquake occurred since FY 1999, of orders for stock of a company. Continued to keep up production, shipments reached seven times the previous year.
Visco released the following year in September 1959, when the Muroto Typhoon hit the Kansai region, are sold cheap in the disaster area, leading to later hits. It was released in 1933 I was still eating in childhood memories. It is the future is going to increase sales.
0 件のコメント:
コメントを投稿