2012年2月17日金曜日

際立つコクと香り(Outstanding flavor and aroma)

日本マクドナルドは17日、レギュラーコーヒー「プレミアムローストコーヒー」(ホット)を全店でリニューアルしたと発表した。豆の焙煎法を変え、従来品よりコクと香りを際立たせた。
 価格は据え置きでSサイズ140円、Mサイズ190円。 使用しているコーヒー豆3種のうちブラジルとコロンビアの2種で、以前より深煎りの焙煎法「フレンチロースト」を採用した。
 通常はエスプレッソ向けの焙煎法で大量に焙煎するのには適さず、2種をそれぞれ100キログラムずつ小分けにして焙煎している。
 時間がたって冷めてきても風味が落ちないのも特徴だという。
 同日、都内で開かれた発表会に出席した原田CEO(最高経営責任者)は「メニューの強化のなかで一番重要なのがコーヒー。新規顧客獲得、来店頻度向上の強力なドライバーだ」と述べた。今回のコーヒー強化により、既存店売上高の9年連続増の達成にはずみをつけたい考えだ。
際立ったコクと香りを実際に味わってみたいですね。

McDonald's Japan is 17, announced that regular coffee "premium roast coffee" and was renewed in all stores (hot). Changing the method of roasting beans, and highlights the richness and aroma than conventional products.

Size price is ¥ 140 S, 190 M yen in deferred size. Brazil and Colombia in two out of three species of coffee beans you are using, which adopted the "French Roast" method of roasting roasted depth than before.

Is usually in large quantities to roasting roasting method is not suitable for espresso, you are roasting in small quantity by two 100 kg, respectively.

Another feature that it does not fall even have cool flavor over time.

"We acquire new customers. Coffee is most important among the strengthening of the menu, but drivers strong increase frequency of visits" (Chief Executive Officer) The CEO Harada, who attended the presentation day was held in Tokyo and was. This idea by enhancing coffee, you want to give impetus to the achievement of the ninth consecutive year of increased sales at existing stores.

I'd like to actually taste the flavor and aroma to stand out.

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