トマトの成分に脂肪燃焼効果があるとの論文が今月10日に発表・報道された後、各地のスーパーでトマトジュースが爆発的に売れ、品薄状態に陥っている。
消費者がダイエットや健康に良いとされる食品に殺到する「フードファディズム」と呼ばれる現象だ。今回はテレビ番組が発端だった過去の多くのケースと様相が異なるが、スーパーやメーカーの担当者からは「またも繰り返されたか」との声が上がっている。
14日、大阪市中心部のスーパー。「トマトジュースありますか」と口々に尋ねる客に、店員が何度も頭を下げていた。「一気に売り切れ、入荷もまだで……」
同店では、以前は1日に数本程度だった900グラム入りジュースが先週末から3倍のペースで売れ、たちまち品切れに。まとめ買いをする中年男性が
目立つという。来店した会社員は「メタボ対策になると聞いたので、これだ、と。ほかの店を探します」と残念そうに話し、店員は「売れるのはありが
たいけど、ブームに振り回されている気分」と苦笑いを浮かべた。
発端は、トマトに含まれる物質が血中の中性脂肪の値を下げることがマウスの実験で確認されたとする、京都大や食品メーカーなどの共同研究論文。研
究チームは「ダイエット効果を確認するには、さらなる実験が必要」としたが、「人間に置き換えればジュース200ミリ・リットルを1日3回飲むのに相当す
る」とも説明、手軽さも合わさって消費者の期待感をくすぐったらしい。
近畿圏と首都圏に計224店を構える「ライフコーポレーション」では、青果の売れ行きが5割増なのに対してジュースは4倍で、全商品が消えた店も。「コープこうべ」でも品切れの店舗が出始め、「欠品は避けたい」(広報担当者)と商品確保に追われている。
すぐに効果が現れるとは思えませんが、なぜこうもマスコミの踊らされるんでしょうかね。一過性に終わる可能性がたぶんにありますね。
After
the papers to be effective fat burning ingredients of tomatoes has been
announced in 10 days and news this month, selling explosive tomato
juice at the supermarket around the country has fallen into a state
scarce.
It is a phenomenon called the rush to be good and healthy food and diet and consumers' food Fadi algorithm ". We
have different aspects of past TV shows and in many cases was the
beginning, and the voice of "What was repeated once again" from the
person in charge of supermarkets and manufacturers are rising.
14 days, super Osaka city center. And mouth to ask our guests to "Do you have tomato juice", the clerk had lowered his head many times. "Sold out at once, is still in stock ..."
In
this shop, formerly sold at three times the pace from last weekend this
juice was about number 900 grams per day, sold out immediately. Middle-aged men that stand out to the bulk buying. Talk
regretfully "because I've heard to be anti-metabolic syndrome, locate
the store the other. And, this is it" a company employee visited the
store and the clerk, "It is sold but, thankfully, mood has been swayed
by" boom and smiled a wry smile.
Is
beginning, and was confirmed in experiments on mice that reduce the
value of the neutral fat in the blood contained in the tomato material,
such as joint research paper and food manufacturers, Kyoto University. The
research team was "To see the effect of diet is required for further
experiments," and describes both "corresponding to drink three times a
day to 200 milli-liter juice if you replace the" human consumption
Together also be easily seems to have tickled their expectations.
The
shop also "Life Corporation" set up a total of 224 stores in the
metropolitan area and the Kinki region, whereas juice is 4 times that of
fruit and vegetable sales is 50% wider, all products disappeared. Out-of-stock
store started out even, "Co-op Kobe," "I want to avoid stockouts" being
chased to ensure the product and (spokesman).
And takes effect immediately, but I do not think, or I will not be dancing the media why it another way. I probably could end up located in the transiently.
0 件のコメント:
コメントを投稿