2012年2月21日火曜日

宇宙エレベーター(Space Elevator )

エレベーターに乗って地上と宇宙を行ったり来たり。こんな夢のように壮大な構想を、ゼネコンの大林組(東京)が20日、2050年に実現させる、と発表した。
 鋼鉄の20倍以上の強度を持つ炭素繊維「カーボンナノチューブ」のケーブルを伝い、30人乗りのかごが、高度3万6000キロのターミナル駅まで1週間かけて向かう計画という。 「宇宙エレベーター」はSF小説に描かれてきたが、1990年代にカーボンナノチューブが発見され、同社は建設可能と判断した。米航空宇宙局(NASA)なども研究を進めている。
 今回のエレベーターのケーブルの全長は、月までの約4分の1にあたる9万6000キロ。根元を地上の発着場に固定し、地球の自転の遠心力で飛び出さないよう頂点をおもりで押さえる。一方、ターミナル駅には実験施設や居住スペースを整備し、かごは時速200キロで片道7・5日かけて地上とを往復。駅周辺で太陽光発電を行い、地上に送電する。
 随分と時間がかかりますが、あまり早いと体が対応できないんでしょうね。そんなに長い時間を要することなく実現できそうな感じですね。「宇宙エレベーター」で宇宙観光も夢にはない時代が目の前にきている感じですね。


Back and forth to the ground and space on an elevator. Was announced on April 20, and, realizing that in 2050 the general contractor Obayashi Corporation (Tokyo), the grand vision of a dream like this.

That the plan along the cable of the "carbon nanotubes" of carbon fiber with more than 20 times the strength of steel, 30-seater car, going over a week until the terminal station of 36,000 km altitude. "Space Elevator" Although the novel has been SF, carbon nanotubes have been discovered in the 1990s, the company has determined to be construction. We have studied as well as the U.S. National Aeronautics and Space Administration (NASA).

The total length of the cable of the elevator of this time, equivalent to 96,000 kilometers up to about one-fourth of the month. Fixed to the landing field on the ground at the base, the vertex weights hold in Do not rush in as the centrifugal force of rotation of the earth. On the other hand, the terminal station is in place the experimental facility and residential space, and the car back and forth over the ground at 200 kilometers per hour 7.5 days each way. Performed around solar power station, power transmission to the ground.

I will support the body can not do will take time and much, much too early. I feel it is can be achieved without requiring a long time so much. I feel that we are right there in front of a dream that is not even space tourism era in the "space elevator".

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