Daily events on the vertical axis, I want to depict a variety of patterns on the horizontal axis through which the world felt. 日々の出来事を縦軸に、それを通じて感じた世界を横軸に様々な模様を描き出していきたいと思います。
2012年2月3日金曜日
「SONY」の輝きを取り戻してほしい(Want to regain the brilliance of "SONY")
世界の「SONY」ブランドが色あせている。かつて「トリニトロン」の美しい画像で世界中を魅了した看板のテレビ事業は、今期で8期連続の赤字だ。トップとして在籍した7年間のうち4年間も赤字を出したハワード・ストリンガー会長兼社長が退き、平井一夫副社長に全権を移譲するが、負の遺産も引き継ぐ平井氏は、いきなり厳しい試練に直面する。ソニーの凋落(ちょうらく)を象徴するのがテレビだ。2年前に25年3月期に世界販売を4千万台に拡大する目標をぶち上げたが、現在の目標は、その半分の2000万台。「量より収益」に路線変更したというが、経営戦略はブレ続けた。 「モノ作り」の力の衰退も鮮明だ。平井氏は次世代の主役とされる有機EL(エレクトロ・ルミネッセンス)テレビについて、「開発に努める」と表明したが、遅きに失した感は否めない。 今年1月に米ラスベガスで開かれた世界最大の家電見本市「コンシューマー・エレクトロニクス・ショー(CES)」。サムスンとLG電子の韓国勢が年内にも発売する55型の有機ELテレビを出展し世界を驚かせた。世界初の有機ELテレビの市販に踏み切ったソニーだが、大型化技術の開発は遅れ、強みだった技術力でリードを許した。 音楽を持ち歩けるようにした「ウォークマン」のような先進的な商品を生み出す力も、「iPhone(アイフォーン)」などを次々に世に送り出す米アップルに遠く及ばない。 「ソニーらしい商品や体験を提供し、好奇心を刺激したい」と語った平井氏。SONYブランドが再び輝くには、原点であるモノ作りの力を取り戻すことが不可欠だ。「SONY」が世界を席巻していた時代が懐かしいですね。「Apple」のような企業は育たないんでしょうかね。ものを作り出す技術を取り戻すことが輝きを取り戻すうえで重要でしょうね。平井氏の経歴を見ると、父親の仕事の関係で、幼少期から米国やカナダなど海外生活が長く、母国語同様に英語を話す。国際基督教大卒業後、CBS・ソニー(現ソニー・ミュージックエンタテインメント)に入社。その後、ソニー・コンピュータエンタテインメント社長として赤字だったゲーム事業を立て直した実績を買われ、昨年4月、消費者向け製品全般を統括する副社長に抜てきされた。 電機部門の出身ではない。ものづくりというよりソフト屋さんというイメージですね。このあたりも不安材料の一つなのかもしれませんが若さで、好奇心を刺激する商品の開発を進めて「SONY」の輝きを取り戻してほしいですね。
"SONY" brand in the world are fading. TV business sign attracted the world with beautiful images of the "Trinitron" In the past, but in the current fiscal year deficit of eight consecutive years. Chairman and President Howard Stringer issued a deficit for four years out of seven years was enrolled as a top retired, but to transfer full powers to the vice president Kazuo Hirai, Mr. Hirai take over heritage is negative, to face the ordeal suddenly . It symbolizes the (decline) decline of Sony's TV. Was spotted up a goal to expand to 40 million units sold worldwide in the fiscal year ended March 31, 25 two years ago, the current goal, 20 million of that half. The route was changed to say "than the amount of revenue," management strategy continued to shake. It is also clear decline of the power of "manufacturing". Mr. Hirai is expressed to be a mainstay of the next generation organic EL for (electro-luminescence) TV, and "strive to develop" a sense that late in the day is undeniable. World's largest consumer electronics show held in Las Vegas in January this year the U.S. "Consumer Electronics Show (CES)". Surprised the world exhibited the type organic EL TV 55 South Korean Samsung and LG Electronics to launch the end of the year. But Sony decided to go the world's first commercially available organic EL TV, development of technology for large delay, allowed the lead in the technical capabilities were strengths. Also power to create innovative products such as the "Walkman" was to carry around your music, not far below the U.S. Apple set afloat next to people such as "(iPhone) iPhone". Mr. Hirai said, "Sony seems to provide a product or experience, you want to stimulate curiosity and". SONY brand to shine again, to regain the power of making things, which is the starting point is essential. It is a nostalgic era "SONY" had taken the world by storm. Companies such as "Apple" is how I will not grow. It will be important on the technology to regain create something to regain the shine. Looking at the career of Mr. Hirai, in relation to the work of his father, a long life from his childhood overseas, such as the United States and Canada, as well as English-speaking native language. Kokusaikirisutokyodai after graduation, he joined the (now Sony Music Entertainment) CBS · Sony. Bought a track record of turning around a business game then, had a deficit as president of Sony Computer Entertainment, in April last year, was promoted to vice president to oversee consumer products in general. Not born in the electronics sector. It is the image of soft rather than a manufacturing shop. I hope regained the brilliance of "SONY" promoting the development of products at the young, to stimulate curiosity and perhaps not even one of this area of concern.
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