2012年4月8日日曜日

やっと梅が一輪咲き始めました。(Plum is a wheel finally started to bloom.)

梅のつぼみ(Buds of plum)
昨日は、時折雪が舞う寒い一日になりました。今朝も水道が凍結して水が出ない状態でした。例年なら、すでに咲いて散っている梅の花がまだ花をつけません。本当に寒い冬でしたが、その余韻が未だ続いているような状況です。今日は、気温が上がって春らしい陽気になりました。梅の木をじっくり眺めると咲きかけの花が見つかりました。季節はゆっくりと春に向かって進んでいるようです。

Yesterday, we will one day cold snow dances occasionally. Did not have running water state is frozen water this morning. If every year, plum blossoms are in bloom already fallen is not wearing a flower yet. It was really cold winter, is a situation that is still followed its afterglow. Today, now cheerful springlike temperatures rise. Flowers bloom and look carefully over the plum tree was found. Season is like we are moving slowly in the spring.

0 件のコメント:

コメントを投稿