ITベンチャーのセレゴ・ジャパン(東京都渋谷区)が提供するインターネット上の語学学習サービス「iKnow!(アイノウ)」が、ソフトバンクグ
ループ約2万人の英語学習ツールに採用された。アイノウは7月に社内公用語を英語化する楽天の学習ツールとしても採用されている。今後もグローバル展開を
進める企業への導入拡大を目指す。
アイノウは、ユーザーの学習を通じて、システム側が個人ごとの忘却パターンを把握。最適なタイミングで
繰り返し弱点を克服させることで記憶を定着させる。ゲーム性もあり、ユーザーを飽きさせない。一般向けにも月額1000円でサービスを提供しており、約3
万人のユーザーがいる。
ソフトバンクには、今月23日から1年間サービスを提供する予定。すでに4600人の社員の学習で利用している楽
天では、3カ月間の実験で社員22人のTOEICスコアが平均で116点アップした。スマートフォン(高機能携帯電話)などで時間と場所を選ばず英語学習
を継続できるため、全社的な英語力強化に貢献できるとしている。外需を求めて海外に目を向けていかなければ状況の中で企業内での英語の必要性は今後も高まっていくことでしょうから会員数はもっと伸びていくように思いますね。
Service "iKnow! (Ainou)" Language Learning on the Internet that provides (Shibuya-ku, Tokyo) has been adopted in English learning tool about 20,000 Cerego Japan Softbank group of T venture. Ainou has also been adopted as a learning tool Rakuten's English the official language to mosquito-house in July. Companies aim to promote the introduction and expansion of global expansion in the future.
Ainou, through the user's learning, forgetting understand the pattern of each individual system side. Entrench memory by repetition to overcome the weakness at the optimum timing. There are also games, not boring the user. Provides a service for $ 1,000 per month for the general public, there are approximately 30,000 users.
Softbank is expected to provide services for one year from the date of 23 this month. Rakuten has been available in the learning of employees of 4,600 people already, TOEIC score of 22 employees who were on average up 116 points in three-month experiment. You are because you can continue to learn English anywhere in time and (such as high-function mobile phones), and can contribute to strengthening the company-wide English smartphone. The need for English in the enterprise is the number of members as I think we will go from the more growth is also increasing in the context of the future must go abroad with an eye towards seeking external demand.
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