2012年4月29日日曜日

I want you to make the gentle smartphone and pricing which the old and middle age was specialized in(中高年の特化した優しいスマホと料金設定にして欲しい)

NTT DOCOMO sets the data communication fee of the fixed amount about monthly basis 3,000 yen to a smartphone user for old and middle age to release in this summer. Approximately 40% is lower than a standard rate of current docomo, and it is in the lowest standard in the product for domestic NTT. I precede a rival by acquisition of the old and middle age layer with a few smartphone users and aim at a raise of the number of the contracts.
As for the object, the smartphone of "the phone is for a cell-phone made in Fujitsu easily". The design that I make the sound quality that the phone increases a letter easily and is easy to hear and am easy to use the old and middle age layer for is a characteristic.
Even if docomo releases a smartphone version, I judge that I do not use the Internet in comparison with the young group and hold down data communication fee. I narrow down an available function beforehand and, by interlocking movements with the healthy measuring equipment, meet needs of the old and middle age.
The data communication fee of the smartphone is 5,460 yen a month at a standard rate of docomo now. When SOFTBANK mobile made 4,410 yen with "iPhone" (iPhone) of the U.S. Apple Inc., and KDDI (au) contracted with fixed communication service with a set from March, I took in a fee structure to do the communication fee of the smartphone to 3,980 yen.
The popular series that the phone sells 20 million totals mainly on old and middle age from release of 1999 easily. I take in old and middle age as new constituency of the smartphones by setting low charge to a  smartphone version to spend in summer.
The smartphone is severe for the old and middle age that eyes are becoming hard to look have a small screen. I still feel the rate of Japan again at the same time in comparison with the foreign countries to be high. I want you to make the gentle smartphone and pricing which let you specialize in old and middle age by all means. It should become the environment that I follow the other companies by all means and am easy to use more.


NTTドコモは今夏に発売する中高年向けのスマートフォン利用者に、月額3000円前後の定額のデータ通信料を設定する。現在のドコモの標準的な料金に比べて約4割安く、国内のNTT 向けでは最低水準になる。スマートフォン利用者が少ない中高年層の獲得でライバルに先行し、契約数の底上げを狙う。
対象は富士通製の携帯電話「らくらくホン」のスマートフォン版。らくらくホンは文字を大きくしたり聞き取りやすい音質にしたりするなど中高年層が使いやすい設計が特徴。
ドコモはスマホ版を発売しても、若年層に比べてインターネットを利用しないと判断してデータ通信料を抑える。あらかじめ利用できる機能を絞り込むほか、健康測定機器との連動などで、中高年のニーズに応える。
現在、スマートフォンのデータ通信料はドコモの標準的な料金で月5460円。ソフトバンクモバイルが米アップルの「iPhone(アイフォーン)」 で同4410円にしているほか、KDDI(au)が3月から固定通信サービスとセットで契約した場合に、スマートフォンの通信料を同3980円にする料金体系を取 り入れた。
らくらくホンは1999年の発売から中高年を中心に累計2000万台を販売する人気シリーズ。夏に投入するスマホ版に低料金を設定することによって、中高年をスマートフォンの新たな顧客層として取り込んでいく。
画面も小さく目が見えにくくなりつつある中高年にとってスマートフォンは厳しいですね。同時に、日本の料金は諸外国と比較してもまだまた高いように感じますね。ぜひ、中高年に特化させた優しいスマートフォンと料金設定にして欲しいですね。他社もぜひ、追随してより利用しやすい環境になるといいですね。

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