文部科学省・国立教育政策研究所が全国の中学3年生に実施したアンケート調査で、7割の生徒が「英語は将来の就職に役立つ」と答える一方、将来、英語を使う仕事に就きたいと強く希望する生徒は1割にとどまることが分かった。 調査は昨年11月、中学3年生3225人を対象に実施。「英語の学習が大切」と考えた生徒は「どちらかといえば」を含め85%にのぼった。「英語を学習すれば、好きな仕事につくことに役立つと思うか」との問いには、36%が「そう思う」、34%が「どちらかといえばそう思う」と回答。肯定的な意見は計70%と、2003年の前回調査より、23ポイントも増えた。 しかし、「英語は好き」は22%、「どちらかといえば好き」は30%どまり。「将来、英語の勉強を生かした仕事をしたい」と強く願う生徒はわずか11%で、前回より6ポイントも減った。逆に「生かした仕事をしたくない」が43%で、前回(36%)から増えた。こんなところにも日本の英語事情が垣間見えてきそうですね。小学生の英語必修が、将来どんな結果をもたらすのかも注目ですね。 The survey was conducted in middle school students across the country three years the Ministry of Education National Education Policy Institute, 70% of the students' English is useful for future employment, "while the answer in future work and use English found that students wishing to remain strong 10%. November 2006 survey conducted in year 3225 survey of middle school. "Learning English is important," student thought, "If anything," climbed to 85 percent, including. "If you learn English, I think it helps get to work like" The question is, 36% "agree" 34% "if anything I think so," replied. The positive opinion and 70% total from the previous survey in 2003, up 23 points. But "English like" 22% "if anything like" are Domari 30%. "In the future, taking advantage of learning English want to work," students is 11 percent and hunger, dropped by 6 points from the previous survey. Conversely, a "do not want to work taking advantage of" by 43 percent, last (36 percent) from the. Sounds come in English for example, Japan's glimpse at the situation like this. English is compulsory in elementary school, I could focus on is what the future consequences. |
Daily events on the vertical axis, I want to depict a variety of patterns on the horizontal axis through which the world felt. 日々の出来事を縦軸に、それを通じて感じた世界を横軸に様々な模様を描き出していきたいと思います。
2012年1月30日月曜日
英語を使う仕事に就きたい生徒は1割(Students will use English to work 10%)
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