2012年1月11日水曜日

OSU-T4

大阪産業大学が水素エネルギーを利用して走行する燃料電池自動車を組み立て、自動車メーカー以外では日本で初めてナンバープレートを取得。公道走行が認められたことを受け、この自動車を13日正午過ぎから都内・文部科学省前で披露するとともに、一般の希望者に試乗してもらうイベントが文部科学省の企画として実施される。当日は中川正春文部科学大臣も試乗する。
 開発された車は「OSU-T4」。2人乗りで最高時速80キロメートル。航続走行距離は平均で200キロメートルという。最大出力は7.5キロワット。ブラシレスDCモーターを利用している。車両重量は720キログラム。当日会場で開発経緯や車両性能などについても大阪産業大学から紹介がある。関心のある方は、ぜひ参加してみたらいかがでしょう。沢山の燃料電池搭載の自動車が公道を走るようになるのは、いつ頃になるんでしょうかね?

Assemble the fuel cell vehicles using hydrogen energy to run the Osaka Sangyo University, except the first automaker in Japan, get the license plate. Response was observed that the road, along with the Ministry in Tokyo to show off in front of this car after 13 noon will be implemented as an event planning ministry who wish to have them ride in general. A market day Masaharu Nakagawa, Minister of Education.
The developed vehicle "OSU-T4". Maximum speed of 80 km in the two-seater. Cruising distance is an average of 200 kilometers. The maximum output of 7.5 kilowatts. The brushless DC motor using. Vehicle weight is 720 kg. From Osaka Sangyo University has also introduced the background and development, such as vehicle performance at the venue. If you are interested, you saw ~ ~ V to attend. Happens to run a fuel cell powered cars road a lot is going to be around when I do it?

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