2013年10月11日金曜日

The principle abolished the "subject type paper test scoring at one point increments".

I found that ( Chair , Kamata - Waseda -General ) Education Rebuilding run conference of government , discussed the direction of principle abolish the " subject type paper test scoring at one point increments " from the secondary test of Kokkoritsudai entrance examination . The college entrance examination reform draft of the conference , to establish a new test that is based on the National Center Test for University Admissions in the primary test . It is thought to be a measure of academic achievement level by ranking in the number of groups the results . By using waste paper to test from the secondary test , is a concern , such as the interview " person evaluation " , there is the aim to urge entrance examination fundamental reform in each university . It is a policy of financial support , such as subsidies to the university you want to run .
Review the entrance examination of current to be criticized as " knowledge overemphasis " , the conference a new test of two and more than once exam possible new college entrance examination that Invites the testing center , the achievement test to measure the basic academic skills while in high school the establishment , you are going Susumeyo education major reform . From the meeting of the 11th , I go into full-blown argument .The "It's when you change one-shot deal of academic achievement complete devotion , a test of one point game " , Shimomura arts phase highlighted the need for new test creation . In addition , " It is the judgment of university (in the conference ) and like to think so that you need two times without a written test ," " need twice imposes the entrance examination of memorization and memory center is not " with the details of the secondary test to be performed in the University each said .Private universities as well if you take advantage of the new test , and plans to seek the support of the same .The draft reform of the conference , you are required to make a entrance examination each university to determine the multi-faceted and comprehensive manner based admission policy ( enrollment acceptance policy ) . However , the new secondary test to focus on evaluation and papers interview , extracurricular activities , compared to traditional paper test , enormous cost and labor occurs . It said, " the university to advance the reform , you want to back up , such as subsidies ," said Shimomura arts phase showed the idea of ​​countries to support in terms of expenses .To say the interview , number of people it would take time and considerable talent to only number of people . It is a challenge is how to clear , the side . I think that it might be should we issue the questions to ask the originality and creativity from memory problems center and memorization .
Japan version MOCC also seems to departure . I should probably go on behalf of the university is open to all ages from the university to target young people , mainly the way of the University itself , the 18-year-old . I feel the need to continue to shift in quality to the field of continuing education .



政府の教育再生実行会議(座長、鎌田・早稲田大総長)が、国公立大入試の2次試験から「1点刻みで採点する教科型ペーパー試験」を原則廃止する方向で検討することが分かった。同会議の大学入試改革原案では、1次試験で大学入試センター試験を基にした新テストを創設。結果を点数グループでランク分けして学力水準の目安とする考えだ。2次試験からペーパー試験を廃し、面接など「人物評価」を重視することで、各大学に抜本的な入試改革を強く促す狙いがある。実行する大学には補助金などで財政支援する方針だ。
 同会議は「知識偏重」と批判される現在の入試を見直し、センター試験を衣替えした複数回受験可能な新しい大学入学試験と、高校在学中に基礎学力を測る到達度試験の二つの新テストを創設し、大規模な教育改革を進めようとしている。11日の会合から、本格的な議論に入る。
 下村文科相は「学力一辺倒の一発勝負、1点差勝負の試験を変える時だ」とし、新テスト創設の必要性を強調。さらに、大学ごとに実施する2次試験について「大学の判断だが(同会議では)2回もペーパーテストをしないで済むよう考えたい」「暗記・記憶中心の入試を2回も課す必要はない」と述べた。
私立大も新テストを活用するのであれば、同様の対応を求める方針だ。
 同会議の改革原案では、各大学がアドミッションポリシー(入学者受け入れ方針)に基づき多面的・総合的に判断する入試を行うよう求めている。だが、面接や論文、課外活動の評価を重視する新しい2次試験では、従来のペーパー試験に比べ、人手など膨大なコストが発生する。下村文科相は「改革を進める大学には、補助金などでバックアップしたい」と述べ、国が費用面で支援する考えを示した。
 面接と言っても、人数が人数だけに相当な人材と時間が必要でしょうね。その辺を、どうクリヤーするかが課題ですね。暗記や記憶中心の問題から創造性や独創性を問う問題を出題したらいいのではないかと思います。
 日本版MOCCも出発するようです。大学自体のあり方、18歳を中心とする若者を対象とする大学から全年代に開放された大学に変わっていくべきでしょうね。生涯教育の場へと質的に転換していく必要を感じますね。

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