2011年11月14日月曜日

柿とり(Scraped)

庭にある柿の実を、小鳥がついばむ光景が頻繁になってきました。オレンジ色に実った柿の食べ頃なのかもしれません。土日と仕事でしたので、今日、休日をもらってゆっくり過ごしています。といってやることがたくさんあり、午後には出かけなければならないので朝一番に、柿とりをしました。例年になく豊作でたくさんとれました。子ども達が帰ってくるまで固いままでもたせることは難しいでしょうから夫婦と犬一匹の生活ですからなかなか食べきれず腐らせてしまうことが悩みの種ですね。もちろん、愛犬「ハナ」も柿食べますよ。収穫前に待ちきれずに食べてみましたが、ちょっと渋みが残っていましたが今は甘味が口一杯に広がって美味しいです。当分秋の味覚を楽しめそうです。


Persimmon fruit in the garden, has become a frequent sight pecking birds. Might be a good time to eat a ripe persimmon orange. I could not work on weekends and, today, we slowly got to spend a holiday. There are lots of things to do and say, first thing in the morning the afternoon we have to  was a scraping. Lot Toremashita unusually good crop. But it remains hard to come back Taseru kids are kind of trouble I would let it rot Kirezu hard from eating animal life in a couple of dogs and would be difficult. Of course, the dog, "Hana" I also eat persimmons. I tried to eat before harvest impatient, I was left a little astringent taste is delicious spread sweetness fills the mouth. So enjoy the taste of autumn is the time being.

0 件のコメント:

コメントを投稿