2011年11月21日月曜日

トンボ(Dragonfly)


前方が浅間山/手前が千曲川
昨日(20日)は、雨が上がった後、初秋のような天候になりました。暖かいを通りすぎて暑いほどでした。そんな暖かさに誘われて愛犬と散歩に出かけました。セータを着込んで出掛けましたが汗ばむほどでした。
 そんな陽気誘われたのか多くのトンボが飛び交っていました。日溜まりに集まって、束の間の初秋の暖かさを全身に浴びています。霜が降りる季節になっているのに、どこにしそんでいたのでしょうかね。冬を越えるトンボはいないでしょうから、最後の力を振り絞って空を飛んでいる姿を通じて様々な思いを感じさせられますね。
 そんな季節外れの気候からなのでしょうか、虹が2本出現している光景にも出会いました。様々なものを見せてくれますね。

Yesterday (20 days) after the rain up now as the early autumn weather. Was too hot so as to warm. I went for a walk with your dog are invited to such warmth. I went in as the sweat was married a sweater.

I had a lot of dragonflies flying in such gay invited. Gathered in the sunny spot, the body is bathed in the warmth of early fall fleeting. But that is frost season, What I had failed to anywhere. Dragonflies would not exceed the winter, I think many will feel the figure is flying through the power of the last summon up.

What's the weather out of season from such, even by the sight that met two rainbows appeared. It showed us various things.


0 件のコメント:

コメントを投稿