2011年11月21日月曜日

晩秋から初冬へ(From late fall to early winter)

昨日の初秋を思わせる陽気から一転して晴れてはいますが寒い一日になりました。早朝、愛犬と散歩に近くの公園まで出掛けましたが日陰には霜が残っていました。そして八ヶ岳山頂に雪が見えましたし、浅間にも雪がはっきりと確認できました。季節は晩秋から初冬に確実に、そしてゆっくり変化していっているようです。その変化に、なかなか着いていけない状態です。山に雪が3回降れば里にも雪が降るとも言われているようです。雪かきの季節がもう目の前に近ずいています。



浅間山
Although now a cold sunny day in reversal from the vessel reminiscent of early fall yesterday. Morning, went to a nearby park in the shade and the dog was left to walk the frost. And then I saw the snow on the summit Yatsugatake You can clearly see the snow on the Asama. From late fall to early winter season certainly seems to change slowly and are doing. To the change, and must state quite arrived. It seems that snow is said to be three times . If you shake a mountain village. Marrow are close to the front of the second season of snow.

0 件のコメント:

コメントを投稿