ファーストリテイリングは14日、展開するカジュアル衣料チェーン「ユニクロ」の世界最大の旗艦店「ユニクロ銀座店」(東京都中央区)を報道関係者に公開した。銀座の中央通り沿いに面しており、地上12階建てで総売り場面積は約5000平方メートル。16日午前10時にオープンする。
銀座は外国人観光客が多く訪れるため、約520人のスタッフのうち約100人が外国人。英語、フランス語、スペイン語、中国語、韓国語の6カ国語に対応可能という。スタッフは銀座周辺の観光スポットも紹介。また保育士の資格を持つスタッフが常駐し、おむつ替えベッドや授乳室も設けている。
各フロアには服装のコーディネートを紹介するデジタルサイネージや、「ユニクロ」の文字を浮かび上がらせるLED(発光ダイオード)照明を配置した。
1階では旬の商品を身につけたマネキンを多数設置して入店を誘致。2、3階で季節の主力商品を展示し、4~6階が女性向け。7階がベビー・子供服で、フ
ローリングではなく柔らかい絨毯を敷き、陳列棚も角のないものを選ぶなど子供連れの顧客に配慮した。8、9階が男性向け。
10階では世界
的な人気ファッションブランド「UNDERCOVER(アンダーカバー)」との共同企画シリーズ「UU(ユニクロ アンダーカバー)」や、11階は企業な
どとコラボレーションしたTシャツ「UT」を集めた。12階は期間限定商品などを扱う、イベントスペースとして活用する。一気呵成に突き進むといった感じですね。
Fast Retailing has 14 days, "Ginza store UNIQLO" the world's largest flagship store chain "Uniqlo" casual clothing to deploy members of the press was published in the (Chuo-ku, Tokyo). Facing the street in the center of the Ginza, the total floor space is approximately 5,000 square meters in 12 floors above ground. To open at 10:00 am on December 16.
Ginza for many foreign tourists visit, a foreign staff of about 100 people out of about 520. That can support six languages: English, French, Spanish, Chinese, and Korean. Staff is also introduced Ginza nearby points of interest. Qualified staff of a nursery teacher and resident, has also provided a bed or a nursing room also changing diapers.
Each floor was arranged lighting (Light Emitting Diode) LED to illuminate the characters, "UNIQLO" digital signage and to introduce the coordination of clothes.
Enter the shop on the first floor will attract a large number of the installation mannequin wearing the item of the season. Exhibited a main product of the season in the second and third floors, floor for women 4 to 6. That are friendly to customers with children children's clothing baby is the seventh floor, spread a soft carpet flooring instead of, or pick the ones you are not even corner shelves. 8,9 floor for men.
In the floor is a collection of 10 T-shirt "UT" The collaboration series "UU (UNIQLO under cover)" planning and collaboration with, the 11th floor and fashion brands and companies "(under cover) UNDERCOVER" worldwide popularity. Take advantage of products such as floor 12 is dealing with a limited time, as an event space. I feel like is to cleave at a breath.
0 件のコメント:
コメントを投稿