2014年1月22日水曜日

Small electric aircraft.

For practical use of small electric aircraft noise and environmental impact is small , Yaskawa Electric and Kyushu ( Kitakyushu ) , diamond instrumentation of machinery , equipment and Nagasaki are planning a travel experiment . The good research advances in the world electric aircraft , but not been put to practical use , speak the phrase " want to fly in the sky in five years " is ( aerospace engineering ) Aso Professor of Kyushu University Graduate School .
According to the plan , we have established power control device and (EV) motor for electric vehicles , and EV lithium-ion battery is a converted small plane of the existing land at runway (Oita Bungo Ono City ) Oita Prefecture mid airfield I want to travel . Take the basic data such as status or thrust rotational speed , current, and the battery of the motor , to check the performance of the propulsion system and acceleration performance .
Yaskawa Electric has lent controller and motor , Mitsubishi instrumentation is connected to the power supply such as a battery control system of its technology . Provides a small plane , Kyushu University to measure and analyze data .
Aso Professor think you want to connect to the prototype developed based on the data . In consideration also of business , Yaskawa that study and prototype of an electric motor -only aircraft .
According to Professor Aso , electric aircraft has attracted attention as a transport technology following the EV , there is a problem such as a battery performance improvement and weight reduction of the motor. Development , such as China and the West that is progressing .
In Kyushu , to design a 4-6 seater Kyushu played a central role . And conducted a wind tunnel test , it has been confirmed performance in radio control airplane scale of 1 to 10 minutes . Aso professor , talking to achieve a 500 km range , and prefectural capital between the remote island many in Kyushu , and connecting the prefectural capital each other " if possible commercialization of 4-6 seater " air taxi " (empty) " have .
By all means, I want you spurred further studies by taking the basic data for practical use .



騒音や環境負荷が少ない小型電動航空機の実用化に向け、九州大と安川電機(北九州市)、機械器具製造の菱計装(長崎市)などが走行実験を計画している。電動航空機は世界で研究が進むものの、実用化されていないといい、九大大学院の麻生教授(航空宇宙工学)は「5年後には空を飛べるようにしたい」と話す。
 計画によると、既存の小型飛行機を改造して電気自動車(EV)用モーターと電力制御装置、EV用リチウムイオン電池などを設置し、大分県央飛行場(大分県豊後大野市)の滑走路で陸上走行をする。モーターの回転数や推力、電流、電池の状況などの基礎データを取り、加速性能や推進システムの性能をチェックする。
 安川電機がモーターと制御装置を貸し、菱計装が自社技術の電源制御システムで電池などとつなぐ。九大は小型飛行機を提供し、データを計測・解析する。
 麻生教授はデータをもとに試作機開発につなげたい考え。安川電機は事業性も考慮した上で、電動航空機専用モーターの試作などを検討するという。
 麻生教授によると、電動航空機はEVに続く交通技術として注目されているが、モーターの軽量化やバッテリー性能向上などの課題がある。欧米や中国などの開発が進んでいるという。
 九州では、九大が中心となって4〜6人乗りを設計。風洞試験を実施し、10分の1スケールの無線操縦飛行機で性能を確認している。麻生教授は、航続距離500キロを実現し、九州に多い離島と県都間や、県都同士を結ぶ「4〜6人乗りの『エア(空の)タクシー』を事業化できれば」と話している。
ぜひ、実用化に向けて基礎データを取って更なる研究に拍車をかけて欲しいですね。

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