According to the University of Tokyo and , assuming cargo ship of about 220 m length ( 84,000 tons class) as a case of one of the practical application . In this case , I will set up a four aircraft sail of reinforced plastic 50 meters high and 20 meters wide.
In calculations , round-trip of the North Pacific Ocean route connecting the U.S. and Seattle and Tokyo , can be expected to fuel reduction of 30% annual average as compared with the case of using only engine . There is also data and can be reduced by 50 percent if the tailwind .
It 's not the hand that does not utilize wind . I want you go closer to practical use by advancing the demonstration because will is there , such as the size of the optimal sail .
東京大と日本郵船などの海運・造船企業グループは、風力を主動力とする次世代大型帆船の陸上での実験を長崎県佐世保市で開始し、25日、報道陣に公開した。化石燃料に頼っていた従来の大型商船に帆を設置することで省エネルギー化を推進、高騰する燃料の消費を抑え、海運業界のコストダウンにつなげるのが狙いだ。
東京大などによると、実用化の一つのケースとして長さ約220メートルの貨物船(8万4000トン級)を想定。この場合、高さ50メートル、幅20メートルの強化プラスチック製の帆を4機設置する。
試算では、東京と米シアトルなどを結ぶ北太平洋航路の往復で、エンジンだけを使う場合に比べて年平均30%の燃料削減を見込める。追い風ならば50%削減できるとのデータもある。
風を利用しない手はないですね。最適な帆の大きさなどがあるのでしょうから実証実験を進めて実用化に近づけていって欲しいですね。
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