2014年1月7日火曜日

Laptop equipped with Chrome OS.

Laptop equipped basic software of the U.S. Google (OS) appeared one after another . Features announced price 's cheaper 2 million units , Toshiba will release in North America for the first time as a Japanese manufacturers . Hewlett- Packard and the company (HP) to consider also launch in Japan .
Among the " U.S. Microsoft , new top management can not be determined , the voice of the " case " split up are coming out from the founding members . Fellow of the personal computer era , such as Toshiba and Sony , scared to the aftermath of the Windows empire sink . And articles " also has come out .
Possibility that the composition of the personal computer industry around the axis of the U.S. OS Microsoft " Windows " changes even came out .

The 5th ( local time ) , Toshiba has announced it will pre-release in the U.S. in February laptop Chrome OS equipped with a " chrome book" . Weight is about 1.5 kg in 13.3 -inch size of the screen . Price $ 200 (about 20,000 yen ) units the second half .
Charm of chrome book in cheap , selling price in the U.S. 's 199-299 U.S. dollars . Chrome OS loading machine is based on the premise that the use of various services of the Internet on Google , and editing text and data storage , the image also use the services of the company. Required a hard disk drive (HDD) for storing data for this purpose. Because it is free of charge chrome OS further , not only cheaper than most laptops , it is a price range that can compete in the tablet ( multi-function mobile terminal ) .
In the same way and tablets ( smartphone ) smart phone , to use it to add a new feature to capture the software from the App Store of Google . It's strengths and to use and low cost variety of content on the Internet on a PC with a keyboard fixed , is easy to work with Google services you use , such as a smartphone .
According to the U.S. NPD research firm , revenue share of chrome book 9.6 percent of 9.4 points year-on-year in the corporate market of the United States of January to November 2013 , which were combined and tablet PC . It is beginning to attract attention in the consumer market in selling Rank of Christmas shopping season in the U.S. Amazon - dot -com , two models of the three -level model laptop and the Chrome OS -equipped aircraft . To decide on you assess the pace of dissemination in the United States release date in Japan .
Microsoft has pioneered the market, but the PC is eroded by the tablet . Worldwide PC shipments in January to September 13 fell 20% compared to the same period last year according to U.S. research firm IDC of . On the other hand , global sales of tablet of '13 has increased 30% According to the U.S. Consumer Electronics Association (CEA).
Toshiba has been working the PC business in the three-legged race with Microsoft long , but take off the launch of chrome book In response to sluggish sales . Chrome book Following the Taiwan Acer and Samsung Electronics South Korea , the United States and Dell also have expressed their entry . Likely to greet a major turning point also came out the personal computer market .
It you will see a big change in such a place .




米グーグルの基本ソフト(OS)を搭載するノートパソコンが相次いで登場する。価格が2万円台と割安なのが特長で、東芝は日本メーカーとして初めて北米で発売すると発表。同社と日本ヒューレット・パッカード(HP)は日本での発売も検討する。
 「米マイクロソフト、新しい経営トップが決まらないなかで、創業メンバーからは「分割せよ」との声まで出てきている。ソニーや東芝などパソコン時代の仲間たちは、沈むウィンドウズ帝国の余波におびえている。」との記事も出ています。
 米マイクロソフトのOS「ウィンドウズ」を軸としたパソコン業界の構図が変わる可能性も出てきた。

東芝は5日(現地時間)、クロームOS搭載のノートパソコン「クロームブック」を2月に米国で先行発売すると発表した。画面の大きさは13.3型で重量は約1.5キログラム。価格は200ドル(約2万円)台後半。
 クロームブックの魅力は安さで、米国での販売価格は199~299ドルだ。クロームOS搭載機はグーグルのインターネット上の各種サービスを利用することを前提としており、データ保存や文章、画像の編集なども同社のサービスを利用する。このためデータを記憶するハードディスク駆動装置(HDD)は不要。さらにクロームOSが無償なため、大半のノートパソコンより安いだけでなく、タブレット(多機能携帯端末)に対抗できる価格帯となっている。
 スマートフォン(スマホ)やタブレットと同じように、グーグルのアプリストアからソフトを取り込んで新たな機能を追加して使う。固定式のキーボードを備えるパソコンでネット上の多様なコンテンツを安価に使え、スマホなどで使うグーグルのサービスと連携しやすいのが強みだ。
調査会社の米NPDによると、パソコンとタブレットを合わせた2013年1~11月の米国の法人市場でクロームブックの売り上げシェアは前年同期比9.4ポイント増の9.6%。米アマゾン・ドット・コムのクリスマス商戦の売れ筋商品ランキングで、ノートパソコン上位3機種のうち2機種がクロームOS搭載機となるなど個人向け市場でも注目され始めている。日本での発売時期は米国での普及ペースを見極めた上で決める。
 パソコンはマイクロソフトが市場を開拓してきたが、タブレットに侵食されている。調査会社の米IDCによると13年1~9月の世界パソコン出荷台数は前年同期と比べ2割下落。一方、米家電協会(CEA)によると13年のタブレットの世界売上高は3割増えた。
 東芝は長くマイクロソフトと二人三脚でパソコン事業を進めてきたが、販売不振を受けクロームブックの発売に踏み切る。クロームブックは韓国サムスン電子や台湾エイサーに続き、米デルなども参入を表明している。パソコン市場は大きな転換点を迎える可能性も出てきた。
 こんなところにも大きな変化が見えてきますね。

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