Ramen " upstream " of the Japanese get into Paris . 20 to 25 , well-known store " Hakata Ippudo " (such as head office , Fukuoka City) will hold the " Paris Ramen Week" in the center of Paris . Part of the government to promote Japanese culture , the product of " Cool Japan Strategy" . Personnel be enthusiastic about the " foundation creation of ramen shops in Japan to advance Europe " .
During daytime of the Opera district offices of many Japanese companies , what can matrix ramen shop . It is a success the first time " The majority was Japanese until 10 years ago , only the French now " and . The participating retailer of this addition to Ippudo , each of Edogawa-ku, Tokyo " Chibakiya " Chiyoda " Soranoiro " , of Shirakawa, Fukushima Prefecture " Tiger cafeteria " , of the United States as a " good-looking Hollywood " head office " ramen lab " . Sometimes Japanese has become the United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization ( UNESCO ) Intangible cultural heritage , interest in food culture of Japan is high.
I think I think we fit even tongue in the direction of Europe . I want you go to advance steadily .
パリに「本家」日本のラーメンが乗り込む。20~25日、「博多一風堂」(本店・福岡市)など有名店がパリ中心部で「パリ・ラーメンウィーク」を開催する。日本の文化、製品を売り込む政府の「クールジャパン戦略」の一環。担当者は「日本のラーメン店が欧州進出する土台づくり」と意気込む。
日本企業の事務所が多いオペラ地区の昼時、行列ができているのはラーメン店。「10年前まで大半は日本人だったが、今はフランス人ばかり」という盛況ぶりだ。今回の参加店は一風堂のほか、それぞれ本店が東京都江戸川区の「ちばき屋」、千代田区の「ソラノイロ」、福島県白河市の「とら食堂」、米国の「イケメンハリウッド」と「ラーメンラボ」。和食が国連教育科学文化機関(ユネスコ)無形文化遺産になったこともあり、日本の食文化への関心は高い。
欧州の方の舌にも合うんじゃないかと思いますね。どんどん進出していって欲しいですね。
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