2014年1月1日水曜日

Development of next-generation battery.

In collaboration with major automotive manufacturers , research team of Professor Teshima = inorganic materials chemistry = Luo ( Nagano ) Shinshu Univ Faculty of Engineering , in the development of next-generation batteries to dramatically improve the mileage of electric vehicle (EV) embarked . I develop each , the material for batteries that can be used widely , such as household storage battery (up prefecture Kariya ) Denso automotive parts , the largest automotive battery Toyota Motor Corporation and ( Toyota City, Aichi Prefecture ) and ( battery ) .It has a look of Teshima, research professor will become the mainstream of the next-generation battery Denso and Toyota , there is a possibility that the technology of the departure from Shinshu support the EV market in the world in the future .The research , and Shi- Tsujun Professor Shin University , such as companies in the prefecture HIOKI ( Ueda ) also participated. Teshima Professor " on a single charge , Tokyo - want to be able to travel the 500 kilometers or more in excess of Osaka between " and description . I finished the basic research to the end of fiscal 2017 , with the aim of practical application of the 30 year around .Because of the limited battery performance , the EV travel distance of the current fraction of the normal car . Automobile manufacturers are in a hurry to develop the new battery , but according to Prof. Teshima , technology to achieve both high performance and small size is not Miidase .Teshima Prof. 's aimed at development , material of lithium ion battery . Satisfies the organic solvent of a lithium salt is known as electrolyte into charging the lithium ions are transported between the electrodes , the lithium -ion battery current to discharge . Teshima 's team , aims to the total crystal form by utilizing the technique for crystallizing solution has been studied so far , it was replaced in the crystal of the oxide solid electrolyte .According to Professor , on the battery performance deteriorates gas is generated and used for a long period of time the electrolytic solution , it is necessary to devise a container electrolyte to prevent leakage of miniaturization is difficult. On the other hand , the structure of the container is simple do not have to worry about the leak and the generation of gas is all crystal form , can be reduced in size of the battery . Besides that it is possible to shorten the charging time of the mobile ions is efficient , it will be able to start a large force instantaneously , horsepower EV is improved significantly.The adopted research results expand business of National Institute of Science and Technology Agency to ( satellite cluster ) , collaboration with DENSO , receiving subsidized of several hundreds of million yen over five years to 17 year.In addition to the HIOKI, Fujikoshi Machinery Industry ( Nagano ) , Kashiyamakogyo companies in the prefecture to participate in the study , and ( Saku ) .
By all means, I want you to promote the development of early technology of Shinshu departure from so as to support the EV market in the world .




信州大工学部(長野市)の手嶋教授=無機材料化学=らの研究チームは、大手自動車関連メーカーと共同で、電気自動車(EV)の走行距離を飛躍的に向上させる次世代型電池の開発に乗り出した。トヨタ自動車(愛知県豊田市)とは車載用バッテリー(蓄電池)を、自動車部品最大手のデンソー(同県刈谷市)とは家庭用蓄電池などにも幅広く使用できる電池用の材料を、それぞれ開発する。
 トヨタやデンソーは手嶋教授の研究が次世代型電池の主流になるとみており、信州発の技術が将来の世界のEV市場を支える可能性がある。
 研究には、信大の是津准教授や、HIOKI(上田市)など県内企業も参加。手嶋教授は「1回の充電で、東京―大阪間を超える500キロ以上を走行できるようにする」と説明。2017年度末までに基礎研究を終え、30年度ごろの実用化を目指す。
 現在のEVの走行距離はバッテリー性能に限界があるため、一般的な自動車の数分の1。各自動車メーカーは新型バッテリーの開発を急いでいるが、手嶋教授らによると、小型化と高性能化を両立させる技術は見いだせていない。
 手嶋教授らが開発を目指しているのは、リチウムイオンバッテリーの材料。現在のリチウムイオンバッテリーは、内部に電解液と呼ばれるリチウム塩の有機溶媒を満たし、リチウムイオンが電極間を移動して充電、放電をする。手嶋教授らは、これまで研究してきた溶液を結晶化させる技術を生かし、電解液を固形の酸化物の結晶に置き換えた全結晶型にすることを目指す。
 同教授によると、電解液は長期間使用するとガスが発生して電池性能が劣化する上、電解液が漏れ出さないように容器を工夫する必要があり、小型化が難しい。一方、全結晶型はガスの発生や液漏れの心配がなく容器の構造が簡単で、電池の小型化が可能。イオンの移動が効率的になって充電時間を短縮できるほか、瞬間的に大きな力を出せるようになり、EVの馬力が大幅に向上するという。
 デンソーとの共同研究は、独立行政法人科学技術振興機構の研究成果展開事業(サテライトクラスター)に採択され、17年度までの5年間で数億円の助成を受ける。
 研究に参加する県内企業は、HIOKIのほか、不二越機械工業(長野市)、樫山工業(佐久市)など。
ぜひ、信州発の技術が世界のEV市場を支えるように早期の開発を進めて欲しいですね。

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