Luxury
sports car maker of Italy " Lamborghini " was supposed to address the (
Showa-ku, Nagoya ) Nagoyakogyodai to joint development carbon fiber
reinforced plastic light and durable of (CFRP). 12 , research facility has been established in Ouchi master craftsman .The latest aircraft , being used is CFRP to about half of the aircraft . Automobile manufacturers have focused , but not as popular because processing is difficult , the price is also high . Price La companies adopted the material of the body of CFRP , " Aventador " 's 40 million yen or more . La
's , are put to practical use the techniques provided " advanced
composite material structure Laboratory (ACSL) " research facilities in
the United States Washington , molding by mixing the resin a short
carbon fiber .The
joint development of this time , it's thought that you would like to
make use of the car and making the technology in the world 's leading
processed into 0.1 mm or less NIT has , the CFRP. The
12th , Paolo Ferabori director of ACSL to be appointed a visiting
professor of NIT and conference in Nagoya city , in the agglomeration of
industry , electronic industry and . Aircraft that best match our
technology with innovate is "Nagoya I spoke to the pair " .In anticipation of future demand of CFRP, NIT , has been studying the processing technology . Takahashi
president said, " and to learn students in research centers in Italy
and the United States . La company , to a wide range of fields is
expected of a member of the automobile relationship , I want to help to
develop human resources global " he said.In Japan , Toyota Motor Corporation has adopted the CFRP sports car brand Lexus " LFA " (about 37.5 million yen ) .Certainly,
I want and open the way to practical use cheap carbon fiber reinforced
plastic easy to process through joint research .
イタリアの高級スポーツ車メーカー「ランボルギーニ」が、軽くて丈夫な炭素繊維強化プラスチック(CFRP)の共同開発に名古屋工業大(名古屋市昭和区)と取り組むことになった。12日、名工大内に研究施設が新設された。
最新の航空機は、機体の約半分にCFRPが使われている。自動車メーカーも注目しているが、加工が難しく、価格も高いため普及していない。ラ社がCFRPを車体の素材に採用した「アヴェンタドール」の価格は4千万円以上だ。ラ社は、米国ワシントン州に研究施設「先進複合材構造研究所(ACSL)」を設けて、短い炭素繊維を樹脂に混ぜて成型する技術を実用化している。
今回の共同開発では、名工大が持つ、CFRPを0・1ミリ以下に加工する世界有数の技術を車づくりなどに生かしたい考えだ。名工大の客員教授に就任するACSLのパオロ・フェラボリ所長は12日、名古屋市内で会見し、「名古屋は産業の集積地で、われわれの技術とベストマッチする。航空機や電子業界ともイノベーションを起こしたい」と話した。
名工大は、CFRPの将来の需要を見越して、加工技術の研究を続けてきた。高橋学長は「自動車関係の部材から幅広い分野への応用も期待される。ラ社の米国やイタリアの研究拠点で学生を学ばせ、グローバルな人材の育成にも役立てたい」と話した。
国内では、トヨタ自動車がレクサスブランドのスポーツカー「LFA」(約3750万円)にCFRPを採用している。
ぜひ、共同研究を通じて加工しやすく安価な炭素繊維強化プラスチックを実用化への道を拓いてほしいですね。
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