2013年12月30日月曜日

Next-generation vending machine.

Gender of the customer , the next generation vending machine to change the display to match the age . Introduced in Shinagawa Station in 2010 , 500 cars to run on now . Shoot the face of the person standing in front sensors embedded in the vending machine, and analysis instantly . And we will transform our products according to the weather of the day and season , to be displayed .JR East Water Business , which was developed that was aimed , it is possible to build a new communication with customers . Currently, the focus is it's service for members . The user who registered on the net , it is such as to display the screen of special , Aiming the uptake of regular customers . Sasakawa Sales Division said, " tends to divide people and us amused new shopping style , to people having to worry about the personal information ," he said .MicroAd subsidiary company of cyber agent , is developing a new mechanism that combines the ( digital signage ) Digital signage and face recognition . For example , was a sign of cosmetic changes to golf man approaches . Such technology is being implemented .Anahara executive officers all fired up to be " can be converted into useful information to outdoor advertising . It not deaf Mimuki it's ads are not relevant to me" . The determination of sex and age , can be carried out by instantly matching it with the tens of thousands of sample data . From privacy point of view , does not save disturbing image data .Face recognition technology to meet customer needs in a rapidly advancing . While not as immediately illegal by law , but the stone Saitama , Ryukoku Law School professor sound the alarm " debate is not catching up among experts " he said.Unlike such as a fingerprint or voiceprint , one of the features of the face recognition technology , it can be examined without being aware of the investigation . Stone Saitama Professor " whether the good to analyze without the consent of the person . Even if there is no harm immediately , need to think ," he said .Problem of anonymity in public space has also been left . Stone Saitama professor points out that " need to continue to organize such relationship with . Moral rights or not that street camera increases as it is , when the technology continue to progress , resulting in lost freedom of private life is ," he said . It is an interesting idea for sure , but I also includes fear .


 客の性別、年代に合わせて表示を変える次世代自動販売機。2010年に品川駅で導入され、今では500台が稼働する。自動販売機に埋め込まれたセンサーが前に立った人の顔を撮影し、瞬時に分析。季節やその日の天気に応じて、表示する商品を変えていく。
 開発したJR東日本ウォータービジネスが目指したのは、客との新たなコミュニケーションを築くこと。現在、力を入れているのは会員向けサービスだ。ネットで登録したユーザーに、特別の画面を表示するなどし、固定客の取り込みを狙う。笹川営業本部長は「新しい買い物スタイルを面白がってくれる人と、個人情報を気にする人に分かれる傾向がある」と話す。
 サイバーエージェントの子会社マイクロアド社は、顔認識とデジタルサイネージ(電子看板)を組み合わせた新たな仕組みを開発中だ。例えば、化粧品の看板だったのが、男性が近づくとゴルフに変わる。そんな技術が実現しつつある。
 「自分に関係のない広告だと見向きもされない屋外広告。それを有益な情報に変えることができる」と穴原執行役員は意気込む。年代や性別の判断は、何万というサンプルデータと照合することで瞬時で行える。プライバシー観点から、気がかりな画像データは保存しない。
 急速に進む顔認証技術。法的に即違法というわけではないが、石埼・龍谷大法科大学院教授は「専門家の間で議論が追い付いていない」と警鐘を鳴らす。
 顔認識技術の特徴の一つが、指紋や声紋などと違って、調査対象に気付かれずに調べられること。「本人の同意なく分析していいのかどうか。ただちに害悪がなくても、考える必要がある」と石埼教授。
 公共空間における匿名性の問題も残されている。石埼教授は「このまま街頭カメラが増え、技術が進歩していくと、私生活の自由がなくなってしまうことにならないか。人格権との関係など整理していく必要がある」と指摘する。確かに面白い発想ですが怖さも含んでいますね。

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