2012年5月21日月曜日

Golden ring solar eclipse(金環日食)


Japan in an uproar at a golden ring solar eclipse. Just slight heavenly bodies show. The interest is forgotten rapidly from the direct next that was over as if fading is thin and is a past event. Will it be a characteristic of Japanese?
I worried about weather, but Nagano became ideal day for perfect observation. It was the atmosphere that after all I became dusky, and the temperature fell at past half past 7 a.m., and was fantastic. Because an uncle nearby watched the sun through a protection side for welding, I borrowed it and observed the sun. I was able to watch the sun which became on a ring whether you were good in terms of time. It surely became to see sunshine filtering through foliage in the shape of a crescent moon. Anyway, it was good that I could confirm it with my naked eyes.



金環日食に沸き立った日本。ほんの僅かな天体ショー。終わった直後から急速に関心は薄れ、もうすでに過去の出来事かのように忘れ去られてしまう。日本人の特性なんでしょうかね。
 天候を心配していましたが長野は絶好の観測日和になりました。午前7時半過ぎ、やはり薄暗くなって気温も下がり幻想的な雰囲気でしたね。近くのおじさんが、溶接用保護面を通して太陽を見ていましたので、それをお借りして太陽を観察させて頂きました。時間的にも良かったのかリング上になった太陽を見ることが出来ました。木漏れ日を見ても確かに三日月状になっていましたね。ともかく、この目で確認できて良かったですね。

0 件のコメント:

コメントを投稿