Workshop production of "Sath can" simulate a small satellite using the empty can on May 9, beginning at Gifu University Yanagido of Gifu, the students of 36 people including nine schools of the prefecture industrial high school, learned how to manufacture cans Sath . Planning Education and Research Association and the university for the first time High school aims to develop human resources to support the aerospace industry in the future, high school teacher make in the prefecture. Workshop was conducted in two days for up to 10 days.
"Sat" is the meaning of the (satellite) satellite. Sath production of cans, are widely performed in various parts of an effort to spread the fun of science and manufacturing. Held every year Koshien "Sath cans" by high school students, launched the cans loaded with parachute, shooting in a small camera, are competing technologies to collect data such as temperature and rate of fall.
On this day, representatives of companies that support in terms of technology the Koshien same, after explaining how to program, such as lighting (LED), from the student enters the program is actually using a PC light-emitting diode and temperature measurement .
Iwai's three-year technical high school electrical system Kani aim to debut the same Koshien tournament to be held in Wakayama region in July is learned in training sessions. Are struggling to convert the actual numbers, "Data was talking about "I want to utilize in making that it has.
High school education study group, as well as counties are planning a convention in November Sath cans, we are aiming to hold local Koshien tournament prefecture of the same next year. For high school students get to know the joy of making things might actually be the best theme. Technical personnel responsible for the next generation, I hope to be produced many from here.
空き缶を使った小型模擬衛星「缶サット」の製作講習会が9日、岐阜市柳戸の岐阜大学で始まり、県内の工業高校など9校36人の生徒たちが、缶サット
の製作方法を学んだ。将来の航空宇宙産業を支える人材の育成を目指し、県内の高校教諭でつくる県高校教育研究会と同大が初めて企画。講習会は10日までの
2日間の日程で行われた。
「サット」はサテライト(衛星)の意味。缶サットの製作は、理科やものづくりの楽しさを広める取り組みとして各地で盛んに行われている。高校生による「缶サット甲子園」も毎年開かれ、パラシュートを積んだ空き缶を打ち上げ、小型カメラでの撮影、気温や落下速度などのデータを収集する技術を競い合っ
ている。
この日は、同甲子園を技術面で支援する企業の担当者が、温度測定や発光ダイオード(LED)の点灯などのプログラミング方法を説明した後、生徒らがパソコンを使って実際にプログラムを入力した。
7月に和歌山市で開かれる同甲子園地方大会への初出場を目指す可児工業高校電気システム科3年の岩井さんは「データを実際の数値に変換するのに苦労している。講習会で学んだことを製作に生かしたい」と話していた。
県高校教育研究会では、11月に缶サットの県大会を計画しているほか、来年の同甲子園地方大会の県内開催を目指している。ものづくりの楽しさを高校生に知ってもらうためには最高のテーマかもしれませんね。次世代を担う技術者が、ここから多数輩出されるといいですね。
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