2014年3月8日土曜日

Toshiba to launch "Chrome Book".

7th it was found that in April (PC) is earlier notebook PC equipped basic software U.S. Google (OS) to " chrome " , which is sold for the first time in Japan . Toshiba to launch " Chrome Book" . In domestic PC OS of Microsoft Corp. " Windows " is keeping the overwhelming advantage , but it will draw attention or can be " Google PC" is repaint the landscape .
Concerning the personal computer market , in addition to weak demand worldwide , China and Taiwan manufacturers have created a price competition . Toshiba idea by chrome book convenience is good and cheap , want to measure the catch-up of China and Taiwan to bias . There is a possibility that the strategy of Toshiba If I win , Japan urged other to follow suit .
By using the reduced capacity of the storage device built- chrome book , cheaper and 20000-30000 yen around the United States that are pre-sale . Unlike the PC software is built-in , I can use and documentation mail, spreadsheets over the Internet .
According to the U.S. research firm Gartner , the world shipments of PC 2013 is 300 million 15.9 million units , down 10% year-on-year . User flows into and tablet devices (high-performance mobile phone ) smart phone , I recorded a decline width of the largest ever .
While Taiwan manufacturers and China to lead the market launch price competition , expected to PC business of Toshiba tumble this season , the final deficit . While working to reduce fixed costs and the expansion of corporate sales , with the introduction of cheaper chrome book , the company expects a new demand . I want you to clarify early features and prices . It is attention whether there how much new demand .


米グーグルの基本ソフト(OS)「クローム」を搭載したノート型パソコン(PC)が早ければ4月にも、日本で初めて販売されることが7日、分かった。東芝が「クロームブック」を発売する。国内のPCでは米マイクロソフトのOS「ウィンドウズ」が圧倒的な優位を保っているが、“グーグルPC”がこの勢力図を塗り替えることができるか注目される。
 パソコン市場をめぐっては、世界的な需要低迷に加え、中国や台湾メーカーが価格競争を仕掛けている。東芝は安くて使い勝手もいいクロームブックによって、中台勢への巻き返しを図りたい考え。東芝の戦略が当たれば、他の日本勢も追随する可能性がある。
 クロームブックは、内蔵の記憶装置の容量を小さくしたことで、先行販売されている米国では2万~3万円程度と割安。ソフトウエアが内蔵されたパソコンとは異なり、インターネット経由でメールや文書作成、表計算が利用できる。
 米調査会社ガートナーによると、PCの2013年の世界出荷台数は前年比10%減の3億1590万台。スマートフォン(高機能携帯電話)やタブレット端末に利用者が流れ、過去最大の落ち込み幅を記録した。
 市場をリードする中国や台湾メーカーが価格競争を仕掛ける中、東芝のパソコン事業は今期、最終赤字に転落する見通し。同社は法人向け販売の拡大や固定費削減に取り組む一方、割安なクロームブックの投入で、新規需要を見込む。機能と価格を早期に明確にしてほしいですね。新規需要がどのくらいあるのか注目ですね。

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