2013年9月21日土曜日

Chestnut

The past few days, the day of fine autumn day has continued. It is about cold past the coolness morning and evening, but it will be hot enough to hark back to the summer during the day. I went out for a walk to a nearby park evening, pet dog as "Hana". Rice is glowing golden color with a fruit into fruits. I just wait for the harvest. I was saying hot to hot, but season is autumn production. The middle of the walk, chestnut had fallen. Just a few, but I went back to pick up. We wanted to really ~ if I feel the sign of autumn.



ここ数日、秋晴れの日が続いています。朝晩は涼しさを通り越して寒いほどですが日中は夏を思わせるほど暑くなります。夕刻、愛犬「ハナ」と近くの公園まで散歩に出掛けました。稲はたわわに実をつけて黄金色に光っています。刈り入れを待つばかりです。暑い暑いと言っていましたが季節は秋本番です。散歩の途中、栗が落ちていました。わずかですが拾って帰りました。秋の気配を感じれればいいかな~と思っています。

0 件のコメント:

コメントを投稿