2013年3月27日水曜日

Electric tricycle.

Venture company to develop new vehicles in Tokyo "electric tricycle", three-wheeled electric vehicles that cost about 600,000 yen, as in Southeast Asia such as for taxi, start selling.
Electric tricycle was announced, the total length is more than 3 m six-seater. Behind the driver's seat, arranged vertically and three-person bench for two people, he has become a person to sit down face to face. Those in Tokyo venture company, has developed "Terra Motors" engaged in the production of electric bike, if you charge for two hours, you can run a distance of 50 km at 50 km per hour.
To sell in emerging markets such as Southeast Asia, because it has come up with a plan for the government to introduce a taxi tricycle electric 100,000 by 2016 as air pollution, the Philippines, the production of the car in the field, especially it is a policy to promote, start selling about 600 000 yen to the Japanese Yen this fall.
On the other hand, he says competition for orders fierce, but is expected to manufacturers such as China that trade on a low price, "difficult to failure in Japan and making a firm, want to improve sales," says Tokushige the president, and you. Venture company in Kanagawa Prefecture and continue the development of the tricycle electric for delivery with a carrier in the rear at ride one, in Japan, a manufacturer of small and medium-sized, to leading to a narrower market acquisition of the user in the electric car is not movement that aims to have become a hot topic. The power of making things, I want to expand to the world market to manufacture electric car firm you can not do in other countries.



価格がおよそ60万円という三輪の電気自動車、「電動三輪車」の新型車を東京のベンチャー企業が開発し、東南アジアのタクシー向けなどとして、販売を始める。
発表された電動三輪車は、全長が3メートル余りの6人乗りです。運転席の後ろに、2人用と3人用のベンチが縦に並び、人が向かい合って座るようになっています。東京のベンチャー企業で、電動バイクの生産を手がける「テラモーターズ」が開発したもので、2時間充電すれば、時速50キロで50キロの距離を走ることができる。
販売するのは東南アジアなどの新興国で、特にフィリピンでは、政府が大気汚染対策として2016年までに10万台の電動三輪車をタクシーに導入する計画を打ち出していることから、現地で車の生産を進め、この秋から日本円にしておよそ60万円で販売を始める方針です。
一方、価格の安さを売り物にした中国のメーカーなどと激しい受注競争が予想されるが、社長の徳重さんは、「日本の故障しにくい、しっかりとした作りで、販売を伸ばしたい」と話しています。国内では、神奈川県のベンチャー企業が1人乗りで後部に荷台が付いた配達用の電動三輪車の開発を続けるなど、中小のメーカーでは、市場を絞り込んだ大手には無い電気自動車で利用者の獲得を目指す動きが活発になっている。ものづくりの力で、他国ではできないしっかりした電動車を製造して販路を世界に広げていってほしいですね。

0 件のコメント:

コメントを投稿