28, Shims drive development venture electric vehicle (EV) development of Keio University (Kawasaki, President Shimizu) is the second car prototype EV - announced a "shim wills." Compared to the first vehicle, which was announced last year, while stretched (JC08 mode) 3 351 kilometers of premium range that can run at one time on a charge, I was on a par with large car interior space. Aims to mass production in 2014.
Premium compared to the first car to 3 at 35 kilowatts and the capacity to adopt lithium-ion batteries manufactured by Panasonic, Car 2 He reached the range 49 kg to reduce vehicle weight. The size is small but comparable gasoline vehicles and 1300 ~ 1500cc engine capacity, improve the ride quality to interior space comparable to a luxury car. It reaches up to 100 kilometers per hour in 5.4 seconds.
In order to adopt a motor built into the wheel "in-wheel motor", fewer parts of the drive system, was more than 150 kilometers an extensible range than the EV "Leaf" of Nissan.
The development of Car 2, 34 companies and Toray Kuraray, and Takata participation. Shim drive solicit development partners to publish the technical specifications, leading to early commercialization. I I wonder how much the price will be. From upscale indoor space, want to recommend as well, such as the commercialization of mini cars that reach even people.
慶応義塾大学発の電気自動車(EV)開発ベンチャーのシムドライブ(川崎市、清水社長)は28日、EVの試作第2号車「シム―ウイル」を発表した。昨年発表した第1号車に比べ、1度の充電で走行できる航続距離を3割増の351キロメートル(JC08モード)に伸ばしつつ、大型車並みの室内空間を確保した。2014年の量産を目指す。
2号車はパナソニック製のリチウムイオン電池を採用し容量を35キロワット時と1号車に比べ3割増にし、車両重量を49キログラム減らし航続距離を伸ばした。大きさはエンジン排気量1300~1500ccの小型ガソリン車と同等だが、高級車並みの室内空間を確保し乗り心地を向上。時速100キロメートルまで5.4秒で達する。
モーターを車輪に内蔵する「インホイールモーター」を採用するため、駆動系の部品が少なく、日産自動車のEV「リーフ」よりも航続距離を150キロ以上も伸ばせた。
2号車の開発には、クラレや東レ、タカタなど34社が参画。シムドライブは技術仕様を公開して開発パートナーを募り、早期の商用化につなげる。値段はどのくらいになるんでしょうかね。高級な室内空間より、庶民にも手の届く軽自動車等の商品化もすすめてほしいですね。
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