Associate Professor Research Group (knit) Nittono et al (Physiology Cognitive Psychology) of Hiroshima, has summarized the results of this experiment.
Said to have increased the accuracy of the photos show the adorable puppies and kittens to about 130 college students, when the work force is needed attention, 27, was announced at the "Purosuwan" U.S. science journal online.
Associate Professor of Nittono experimentation purposes, the elucidation of the effect of feelings of "cute" will bring. After one and a half minutes to show 7 photos of puppies and kittens to college students first group, I was allowed to work with small parts of toys picked up with tweezers. As a result, compared to before the show, the number of successful increase of 44% on average. In contrast, another group that showed pictures of dogs and cats that have grown by only 12 percent rise in the average.
In addition, the test was carried out for 3 minutes to extract the specified number from the sequence of 10 digits, the number of correct answers of the group saw pictures of puppies and kittens is increased by 16%. On the other hand, the group saw pictures of dogs and cats that have grown by 1.4%, I was almost unchanged.
The analysis because there is a feature called'll learn more close to the target, emotion Associate Professor Nittono is "called" cute ", the effect of concentrating the attention to detail, enhance the accuracy of the work is" The was de-are. Maybe there is certainly some effect, will get an impression that will be healed and see pictures of adorable puppies and kittens. I guess the effect will not appear even if you have children decorate a picture of a cute puppy or kitten room or classroom of children.
広島大の入戸野准教授(認知心理生理学)らの研究グループが、こんな実験結果をまとめた。
約130人の大学生に愛らしい子犬や子猫の写真を見せ、注意力が必要な作業をさせると正確性が高まったといい、米オンライン科学誌「プロスワン」で27日、発表した。
入戸野准教授の実験目的は、「かわいい」という感情がもたらす効果の解明。まず大学生グループに子犬や子猫の写真7枚を1分半見せた後、おもちゃ
の小さな部品をピンセットでつまみ上げる作業をさせた。その結果、見せる前に比べ、成功した個数は平均44%増加。これに対し、成長した犬猫の写真を見せ
た別のグループは平均12%の上昇にとどまった。
このほか、10桁の数列の中から指定の数字を抽出するテストを3分間行ったところ、子犬や子猫の写真を見たグループの正答数は16%上昇。一方、成長した犬猫の写真を見たグループは1・4%増で、ほとんど変わらなかった。
入戸野准教授は「『かわいい』という感情は、対象に接近して詳しく知ろうという機能があるため、細部に注意を集中し、作業の正確性を高める効果が出たのでは」と分析している。確かに、可愛らしい子犬や子猫の写真を見ると癒される感じを受けますから何らかの効果があるのかもしれませんね。子どもの部屋や教室にかわいい子犬や子猫の写真を飾っておくと子ども達にも効果が現れるんでしょうかね。
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