2012年9月9日日曜日

Compulsory English education even below the fourth grade?

Ministry of Education begins to consider that compulsory English from elementary school. I've decided that I just was compulsory in the elementary grades from 5.6 last year, and you will need to get used to the sound, such as from an earlier stage in response to the globalization of society, improve communication skills. Provided expert meeting in 2013, to study the teaching methods and effective implementation year. I am thinking of course of study carried out in accordance with the following, to be less than or equal to 4 small even compulsory.

11 Courses of the current fiscal year has been full implementation, was compulsory elementary school English as a "foreign language activities" once a week in the upper grades of 5.6 years. Is not the subject is positioned as well as moral, for the purpose of "basic expressions while familiar voice and develop the foundation of communication skills" to the.

I was not less dissent as "Japanese language education should be a priority" when you have compulsory in the upper grades. However, the ministry is looking at a small elementary school to teach the following four special system and up to 1700 schools across the country, the need for early English teaching and has been growing in an increasingly global.

Revision of the course will take place every 10 years approximately. Development work on the next point but a few years, it was decided to look into cuts and grades of elementary school English curriculum will be the focal point, begin to consider ahead of other subjects.

I think we should give priority to education related to cultural identity and traditions, including the teaching of English language education than would be important, because what you speak.





文部科学省は小学校低学年から英語を必修にする検討を始める。昨年度から小学5・6年生で必修化したところだが、社会のグローバル化に対応してより早い段階から発音などに慣れ、コミュニケーション能力を高める必要があると判断した。2013年度に専門家会議を設け、実施学年や効果的な指導法を研究する。次の学習指導要領の実施に合わせ、小4以下でも必修化したい考えだ。   
 小学校英語は現行指導要領が全面実施された11年度、5・6年の高学年で週1回の「外国語活動」として必修化した。道徳と同じく教科ではないと位置付けられ、「音声や基本的な表現に慣れ親しませながら、コミュニケーション能力の素地を養う」のを目的とする。
 高学年で必修化した時は「日本語教育を優先すべきだ」などと反対意見も少なくなかった。しかし、特例制度で小4以下に教える小学校が全国で1700校に上るなど、グローバル化が進む中で英語の早期指導へのニーズは高まっていると同省はみている。
 指導要領の改訂はほぼ10年ごとに行われる。次期要領の策定作業は数年先だが、小学校英語の学年引き下げや教科化が焦点になるとみて、他教科に先駆けて検討を始めることにした。
 何を話すかが重要でしょうから英語教育以上に国語教育を含めてアイデンティティに関わる文化や伝統教育を優先すべきだと思いますね。

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