2012年11月10日土曜日

I want to be praised by anyone! !


When you learn something, man has proven scientific research team of Prof. Fuji constant (Okazaki City, Aichi Prefecture) National Institute for Physiological Sciences, to be able to learn effectively those who praised to settle in the memory more. Professor Fuji constant I'm talking "even in the field of education and rehabilitation, is it not? Praise that lead to effective learning and". The research results were published in the U.S. scientific journal Purosuwan dated 7.
The research team was turning 12 a total of 48 adult men and women practice the right-handed people, so hit the computer keyboard in the order in which they were determined using the left hand, type quickly and accurately in 30 seconds.
Then, regardless of the merits of the result of practice, just look at a graph of my grades (3) View the video for others (2) See the video yourself (1) is praised is praised - divided into three groups of . Test again the next day, I looked entered are much improved in each group.
As a result, the group that I was praised while the Ute was about 20% more than practice, two other groups remained in the improvement of about 14%.
Rather than general, and I think the praise we must change the consciousness captures the human tendency to see the weaknesses and shortcomings because is strong.
I want you to feel energetic praise the men, your wife, your child, yourself are.



人間は何かを学ぶ時、褒められた方がより記憶に定着し効果的に学習できることを、生理学研究所(愛知県岡崎市)の定藤教授らの研究チームが科学的に証明した。定藤教授は「教育やリハビリの現場でも、褒めることが効果的な習得につながるのではないか」と話している。研究成果は7日付の米科学誌プロスワンに掲載された。
 研究チームは、右利きの成人男女計48人に、左手を使って決められた順序でパソコンのキーボードを打たせ、30秒間で早く正確に入力する練習を12回させた。
 続いて、練習結果の優劣に関係なく、(1)自分が褒められる映像を見る(2)他の人が褒められる映像を見る(3)自分の成績をグラフで見るだけ―の3グループに分類。翌日に再びテストし、各グループで入力がどれだけ向上したかを調べた。
 その結果、自分が褒められたグループは練習より約20%多く打てたのに対し、他の2グループは約14%の向上にとどまった。
 一般的に、褒めるというよりは短所や欠点を捉えて人を見る傾向が強いですから意識を変えていかなければいけないのかもしれませんね。
 自分自身を、子どもを、奥さんを、部下を褒めて元気にしてほしい気がしますね。

0 件のコメント:

コメントを投稿