2015年2月7日土曜日

Re-challenge in orbit to Venus.

Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA) is the 6th, spacecraft is currently fail to put into orbit around Venus orbiting the sun for the "Akatsuki", in orbit to Venus in the "December 7 again it was announced that challenge to ".
Strangely the same as the day it fails to previous 2010, Nakamura JAXA professor of planning responsibility who press conference said, "orbit can be sure. Calmly, want to quietly play a responsibility."
Akatsuki is December 7, 10, tried to enter the orbit of Venus, the main engine has failed and will pass through the Venus, and was looking for the timing again closer to Venus while orbiting the sun. Called "re-challenge five years ago with the same date is given to all of the accident."
According to the plan, the main engine is not used failed to decelerate using the four small engine to control the attitude. Once in orbit, over 3 months to check such as observation equipment, '16 around April from 2 years, facing the observation.
Venus is almost the same size as Earth, but per second about 100 meters of storm is raging, such as harsh environment. Akatsuki is observed Venus in five cameras, are expected to unlock the mystery of these climate was born. Akatsuki, which are exposed to high heat while you are around the sun, Nakamura and his colleagues in order to prevent the wear of the spacecraft, called observation equipment has declined to confirm whether work correctly. This month and in August, also plans to close to the sun, Professor Nakamura told that it is "I want you to come back alive."
I hope and turned to the orbit by making full use of small engines are successfully performed. And observation equipment is I just pray that it is not degraded through the Years of five years. It is going to be a Project to show the height of Japan's technical capabilities.



宇宙航空研究開発機構(JAXA)は6日、金星を回る軌道への投入に失敗し現在は太陽を周回している探査機「あかつき」について、「12月7日に金星への軌道投入に再挑戦する」と発表した。
 くしくも前回の2010年に失敗した日と同じで、記者会見した計画責任者の中村JAXA教授は「軌道投入は必ずできる。冷静に、粛々と責任を果たしたい」と話した。
 あかつきは10年12月7日、金星の軌道に入ろうとしたが、主エンジンが故障して金星を通過してしまい、太陽を周回しながら再び金星に近づくタイミングを探っていた。「再挑戦が5年前と同じ日付なのは全くの偶然」という。
 計画によると、故障した主エンジンは使わず、姿勢を制御する4個の小型エンジンを使って減速する。軌道に入ると、3か月かけて観測機器などをチェックし、16年4月頃から2年間、観測に臨む。
 金星は地球とほぼ同じ大きさだが、秒速約100メートルの暴風が吹き荒れるなど過酷な環境。あかつきは金星を5台のカメラで観測し、こうした気候が生まれた謎を解き明かすことを期待されている。 あかつきは、太陽を回っている間に高熱にさらされているが、中村教授らは探査機の損耗を防ぐため、観測機器類が正常に動くかどうかの確認を控えているという。今月と8月、また太陽に接近する予定で、中村教授は「生きて帰ってきてほしい」と話した。
 小型エンジンを駆使して軌道への投入が無事行なわれるといいですね。そして観測機器が5年という歳月を通じて劣化していないことを祈るばかりですね。日本の技術力の高さを示すProjectになりそうですね。

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