2015年2月7日土曜日

"Quiet airliner"

Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA ), in collaboration with domestic companies, began the development of noise reduction technology to achieve a "quiet airliner".
And to improve the shape of the wings and the wheels, that reduce 60% than the current noise. Use the airliner in 2019 fiscal year to test, we aim also export of technology to overseas.
According to JAXA, noise of passenger aircraft, the main cause engine sound and the aircraft Kazewokiru sound. Although engine has been improved, measures of wind noise is not much progress, Osaka (Itami) there is an airport in Itami, Hyogo Prefecture personnel to speak with "asked complaints of noise from residents near the airport still" .
Wind sound, during takeoff and landing, and devices referred to as "flap" that is attached to the wing in order to obtain a lift, around the wheels, occurs because occur complex air flow. From JAXA 13 year, so as not to disturbed air flow, the front of the wing is processed into jagged, have been studying how to end the flap in round shape. It was decided to attach a special cover to the shaft portion of the wheel. I will dive a quiet room if you reduce 60%.




宇宙航空研究開発機構(JAXA)は、国内企業と共同で、「静かな旅客機」を実現する騒音低減技術の開発を始めた。
 翼や車輪の形を改良し、騒音を現在より6割減らすという。2019年度に旅客機を使ってテストし、海外への技術の輸出も目指す。
 JAXAによると、旅客機の騒音は、エンジン音と機体が風を切る音が主な原因。エンジンは改良されたが、風切り音の対策はあまり進んでおらず、大阪(伊丹)空港がある兵庫県伊丹市の担当者は「今でも空港周辺の住民から騒音の苦情が寄せられる」と話す。
 風切り音は、離着陸の際、揚力を得るために翼に取り付けられた「フラップ」という装置や、車輪の周りに、複雑な空気の流れが起きるために生じる。JAXAは13年度から、空気の流れが乱れないように、主翼の前面をギザギザに加工し、フラップの端を丸い形にする方法を検討してきた。車輪の軸部分には特殊なカバーを取り付けることにした。6割減らしたらだいぶ静かな室内になりますね。

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